sobota, 15 czerwca 2013

Snutka...

Snutka czyli tradycyjny haft wielkopolski pochodzący z XIX w. . Będąc w Wielkopolskim Parku Etnograficznym w Dziekanowicach na Niedzieli Twórców Ludowych spotkałam panią Mariannę Dobrowolską, która takową snutką się zajmuje. Bardzo chętnie wytłumaczyła mi jak  snutkę wykonać. Ochoczo zabrałam się do pracy i wyszło to co wyszło, czyli parodia snutki :P Nici zdecydowanie wybrałam za grube, ponadto wyrysowałam wzór ołówkiem, który myślałam, że schowam pod nitkami, ale niestety przebija. Wymoczyłam więc serwetkę w wodzie z octem, ale nie pomogło, a mam wrażenie, że wręcz zaszkodziło ogólnemu wyglądowi. Cóż, pierwsze koty za płoty :) Nigdy nie robiłam tego typu haftów, więc dopiero się uczę jak obszywać na okrętkę, wycinać dziurki i tak dalej :) Oby następnym razem wyszło lepiej :) Średnica serwetki 8,5 cm, nici - perłówka DMC nr 8, tkanina Ingrid zakupiona w sklepie HobbyStudio.
P.S. Wrażliwi niech może nie patrzą :P